Nieuws

12 juli 2018
Amsterdam, 12 juli 2018 – Met haar communicatie- en stakeholderstrategie voor het Belgische mediabedrijf Mediahuis heeft Hill+Knowlton Strategies Nederland een Golden World Award gewonnen in de categorie financial services & investor relations categorie. Voor de communicatiestrategie voor autobandenrecyclingorganisatie RecyBEM won Hill+Knowlton een Golden World Award in de categorie crisismanagement. Deze Awards worden toegekend voor werk in communicatie en public relations dat voldoet aan de hoogste standaarden in het vakgebied. De internationale prijs wordt ieder jaar uitgereikt door de International Public Relations Association (IPRA), de wereldwijde beroepsvereniging voor communicatieprofessionals.
12 juli 2018
Waar gaat het Klimaatakkoord over?
Het Klimaatakkoord heeft één groot doel: om klimaatverandering tegen te gaan willen we in Nederland in 2030 bijna de helft (49%) minder broeikasgassen uitstoten dan we in 1990 deden. Dat is 48,7 megaton minder broeikasgassen. In verschillende sectortafels, overkoepelend geleid door Ed Nijpels, wordt gesproken over de maatregelen die genomen moeten worden om de Klimaatdoelen Parijs te halen. Het gaat om de sectortafels Elektriciteit, Mobiliteit, Industrie, Gebouwde Omgeving en Landbouw.
Aan deze tafels zit een groot aantal partners: de overheid, het bedrijfsleven, het middenveld, vakbonden, NGO’s, kortom: een breed scala aan stakeholders. Ook ‘gewone burgers’ krijgen nog de mogelijkheid om mee te praten over de te nemen maatregelen. De verschillende tafels worden voorgezeten door oud-politici of oud-kopstukken uit het bedrijfsleven.
De afspraken op hoofdlijnen zijn gisteren gepresenteerd, deze zomer worden de maatregelen doorgerekend, in september worden de afspraken uitgewerkt en op 1 januari 2019 treedt het Klimaatakkoord in werking.
6 juni 2018
De reputatie en daarmee samenhangende betrouwbaarheid van (beursgenoteerde) ondernemingen hangt vanzelfsprekend samen met de financiële prestaties. Minstens zo van belang is de interpretatie van die prestaties, en – breder – de interpretatie van de financiële positie van het bedrijf. De CFO speelt in de beïnvloeding hiervan een belangrijke rol. Daarnaast is de kwaliteit van de verstrekte informatie belangrijker dan de frequentie.
5 juni 2018
Hill+Knowlton Strategies Nederland breidt haar team van communicatie-experts verder uit met Karl Emerick Hanuska, Director Financial & Corporate Communications. Het team van Hill+Knowlton versterkt met deze ervaren communicatiespecialist haar positie op het gebied van financiële en corporate communicatie.
24 mei 2018
Met haar communicatiestrategie voor autobandenrecyclingorganisatie RecyBEM heeft Hill+Knowlton Strategies Nederland een EMEA SABRE Award gewonnen in de categorie Issues Management. Deze prijs werd toegekend voor het werk in de discussie over de vermeende gezondheidsrisico’s die zouden ontstaan bij het gebruik van rubberkorrels op kunstgrasvelden. De SABRE Awards worden ieder jaar uitgereikt voor communicatie en public relations werk dat het hoogste niveau van strategie, creativiteit en business impact laat zien. De internationale onderscheiding is een initiatief van de The Holmes Group, een onafhankelijke  organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de stand van het communicatievak.
11 april 2018
Hoewel de geschiedenis zich met enige regelmaat herhaalt, zal 2017 toch worden herinnerd als
het jaar dat cruciale gevolgen had voor de Nederlandse M&A-markt. Drie ontwikkelingen zijn daar
debet aan.
5 maart 2018
Nog 3 weken tot de gemeenteraadsverkiezingen, door Mark Rutte in Elsevier bestempeld als een graadmeter voor zijn nieuwe kabinet. Geen verstandig etiket, maar waarschijnlijk onontkoombaar omdat vooral de oppositie en de media het zo zullen beoordelen. En de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat veel mensen thuis hun landelijke voorkeur laten meewegen in de lokale stem. Voor de coalitie is het dus de vraag of op 21 maart daadwerkelijk de lente begint..
5 maart 2018
21 maart mogen we naar de stembus om onze lokale volksvertegenwoordigers te kiezen. Van de 380 gemeenten doen er dit keer 335 mee. Dertig jaar geleden waren er dat nog 774.
5 maart 2018
Nederland wil Europese koploper worden in digitalisering, smart cities en mobiliteit. Die ambitie is gebaseerd op successen uit het verleden: Nederland heeft een uitstekende digitale infrastructuur en loopt voorop qua connectiviteit.  Dat is mooi om tegemoet te komen aan de explosieve groei in mobiel datagebruik door consumenten en bedrijven; de wereld van 3G en 4G. De toekomst is echter aan 5G. Deze nieuwe generatie mobiele technologie is cruciaal voor de introductie van zelfrijdende auto's, zorg op afstand en het internet der dingen: toepassingen die antwoord bieden op maatschappelijke vraagstukken als verstedelijking, mobiliteit, zorg en onderwijs. Europa ziet 5G als een strategische kans die bepalend kan zijn voor de maatschappelijke en economische toekomst van Europa en wil dat 5G in 2020 beschikbaar is. Blijft Nederland digitale koploper?
 
5 maart 2018
Op 23 januari verzorgde de Public Affairs Practice van Hill+Knowlton een ontbijtsessie voor klanten en relaties. Daarin stond centraal wat we van het huidige kabinet kunnen verwachten. De regeringsploeg van Rutte zet in op breed maatschappelijk draagvlak via deelakkoorden, bijvoorbeeld op het gebied van pensioenen, mobiliteit en energie. Een mooie ambitie die tegelijkertijd in de weerbarstige realiteit van de polder het risico van vertraging of afstel in zich draagt. Voor bedrijven is het een mogelijkheid om invloed uit te oefenen.