Communicatiestrategie - belangen en doelstellingen centraal
Hill+Knowlton Strategies ondersteunt bedrijven en organisaties bij het ontwikkelen van hun communicatiestrategie. In onze filosofie gaat het daarbij om een strategie die onmiskenbaar bijdraagt aan de belangen en (business) doelstellingen van de organisatie in kwestie.
De centrale vraag bij de ontwikkeling van de communicatiestrategie is hoe we te werk gaan met de communicatie. Het is de wijze waarop de beschikbare (communicatie) middelen worden ingezet in dienst van het bedrijfsbelang en de bedrijfsdoelstellingen.
Daarbij moeten keuzes worden gemaakt. Als communicatieadviesbureau richt Hill+Knowlton Strategies zich in dit keuzeproces primair op stakeholders en redactionele en journalistieke activiteiten in de media. Corporate advertising kan ook aan de orde zijn.
De vragen: wat is het verhaal en welke keuzes kunnen we maken als het gaat om argumentatie? Hebben we voldoende informatie? Welke informatie ontbreekt en hoe komen we daar aan? Initiatief nemen of wachten op vragen van de media? Alleen online, alleen radio of brede benadering van de media?
Het antwoord op al deze vragen mondt uit in een effectieve communicatiestrategie die bijdraagt aan belangen en (business) doelstellingen van bedrijven en organisaties.